Alla inlägg under februari 2008

Av Marie - 27 februari 2008 18:33

Så var mitt lilla paket skickat till "min" mottagare. Hoppas att hon blir nöjd med både garn och te. Alltid lite svårt att skicka till andra, samtidigt är det ju kul att vara med och ge. Faktiskt nästan roligare att fundera ut vad man själv ska skicka, än att få själv! Men jag kan inte neka till att det är lite spännande att själv vänta på paket, lite grann som julafton, när man får paket och är lika nyfiken på innehållet som barnen är!

Av Marie - 24 februari 2008 14:18

Så var det söndag eftermiddag igen och snart ny arbetsvecka. Har inte jobbat mer än en dag i veckan som gick, vart sjuk och kroknade i måndags kväll med feber osv. Sov bort tisdag och onsdag och först i fredags vart jag uppe och lyckades hålla mig alert så jag kunde besiktiga om bilen. Så nu får jag köra ett år igen.


Innan jag kroknade och efter att jag har börjat vakna till liv igen men inte orkat så mycket, har jag i alla fall ägnat åt bl a stickning. Ganska skönt när man är sjuk och inte orkar så mycket, att kunna ta till stickningen då. Har blivit en del när jag under torsdag och fredag inte gjorde så mycket annat än stickade och vilade. Liksom förra helgen när man som vanligt satt i idrottshallar och tittade på innebandy.


Bilderna följer här:


Av Marie - 20 februari 2008 09:05

Veckorna går allt fortare tycker jag! Nu har 3 av mina barn sportlov och ett har nästa vecka (blir så när man bor intill en länsgräns och äldsta går i gymnasiet på andra sidan länsgränsen). Och själv blev jag sjuk lagom när man skulle kunna ta det lite lugnare i en vecka. Visst, jag skulle jobba hela veckan, men det blir mycket lugnare när man slipper väcka barn på morgonen innan man själv ska iväg, samt på jobbet är det ju inte så många ätande (är ju mattant på en skola). 


Jobbade i måndags och kände på eftermiddagen att huvudvärken var på gång. Däckade med migränliknande huvudvärk och feber när jag väl kom hem. Självklart hade vi extrabarn här och gubben jobbade natt, men det ordnade sig ändå, vi har ju inga "bebisar" så barnen fixade själva middag och igår så åkte tjejerna med sin kompis hem till henne och kommer troligen hem idag. Med andra ord har jag fått ta det lugnt. Märks direkt när 2 barn är borta.


Men lite har jag stickat under förra veckan och idag har jag återfått lite krafter så jag kommer nog att orka sticka lite idag. Har fotat upp 3 dressar jag har gjort till Bratz, bilder medföljer. 2 par vantar är även klara men de bilderna kommer senare, är inte fotade än.



Av Marie - 10 februari 2008 16:30

Glömde ju tacka för alla snälla kommentarer jag fått till mina pulsvärmare "Mrs Beeton"! TACK! De värmer verkligen!

Av Marie - 10 februari 2008 16:26

Så då har ytterligare en vecka försvunnit i rask takt. Massor av jobb, stickning, och allt annat som hör till  hem och familj. Inte konstigt egentligen att jag har haft en släng av huvudvärk och nackont nu i helgen. Säkert för att man har tagit i lite extra på jobbet med många sjuka osv. Tur att man då kan trösta sig lite på kvällen med en stickning. Igår stickade jag mer än jag gjort på länge, kände mig lat, men orkade inte så mycket mer än just sticka.


Bilder på vantarna som redan har nya ägare :)))



Av Marie - 3 februari 2008 19:08

Dagens andra inlägg, inte ofta jag skriver på samma eftermiddag/kväll :)


Men nu är även mina första pulsvärmare klara. Har stickat i rosa och lila akrylgarn och hoppade faktiskt över pärlorna! Har massor hemma men inga passade! Fel storlek, fel färg, för få när de passade osv.


Bild medföljer!

Av Marie - 3 februari 2008 17:08

Är klar med sockorna, blev faktiskt klar redan i början av veckan men inte hunnit fota dem förrän nu!

Valde ett rött garn jag hade, är till 99% säker på att det är helt i akryl men när jag stickade så kändes det nästan som att det KAN ev vara lite ull i dem. Har en massa garn hemma som jag har bestämt mig för att de ska jag i första hand använda upp och många av dem har tyvärr inte banderollen kvar.

De passar i alla fall en dam med stl 38-39 i fotstorlek


Ovido - Quiz & Flashcards